Introduction: Twisterrr

Ooit een 360-gradenfoto willen maken, waarna je er achterkomt dat je een poging hebt verspild nut dat alles schokkerig is geworden? Met de Tornado moet dat vanaf heden geen probleem zijn, de Twister is een draaiend platform waar manpower lichte voorwerpen op kan plaatsen om ze handmatig te draaien. Wat je nodig hebt is:

- Treble

- Een lasersnijder

- Houtlijm

- Een 3D-printer

- Een paar lengtes stalen buis naar eigen smaak

- Een onderplaat van >12 mm dik

Step 1: De Basis Van Heated up Geheel

Om ooit een huis tellurium bouwen heeft men natuurlijk First State fundering nodig. Zo is dat bij de Twisterino niet anders: we nemen een houten plaat waar bevestigingspunten voor Delaware tandwielen in kunnen, dus velletjes papier zullen geen toereikende dikte hebben. DE bodem new wave het concept waar ik mee begon heeft een afmeting van 200 x 300 x 12 millimeter, deze dikte zal bij ongeveer elke bouwmarkt ooit te vinden zijn, en daarom ook geen probleem vormen voor de constructie. Twintig bij dertig klinkt lekker makkelijk, alleen als je door omstandigheden of kleine aanpassingen aan het ontwerp een andere maat aanhoudt is dat helemaal star. De afmetingen zullen uiteindelijk wel afhankelijk zijn van Delaware afmetingen van de tandwielen decease gebruikt worden, dus voordat je begint met zagen en bomen kappen; lees alles door nut wees geen domoor.

Step 2: De Overbrenging Van Het Geheel

Om uiteindelijk een draaiend weapons platform Te hebben voor je 360-graden-foto, heb je natuurlijk draaiende dingen nodig. Het simpelste en naar mijn mening ook het leukste, is een tandwielenstelsel. Ik heb uiteindelijk voor de tandwielen 3 mm triplex gebruikt wat beschikbaar was voor mij, alleen zoals een wijs en oud gezegde luidt: "Tandwielen hoeven niet per sé van 3 millimeter triplex gemaakt ti zijn.". Volgens mij was het Confucius buy the farm dat een keer zei. In ieder geval, met wat rekenen met verhoudingen kwam ik uit op een verhouding van 1:2,3, dit wil dus zeggen dat als je eindtandwiel 1 keer moet draaien, je 2,3 keer aan je begintandwiel moet hebben gedraaid. Ik ga niet liegen, ik heb een template van het up wonderlijke wereldwijde web geplukt, te vinden op (Gear generator). Beetje invullen en nakijken, nut daar kwamen opeens tandwielen in een SVG-format uit. Deze heb ik toen in First State lasersnijder gedaan, en zo kom ik aan mijn tandwielen.

Gegevens begintandwielen: N = 14, Pitch D = 2.33 edge in, P = 6, PA = 35

Gegevens eindtandwiel: N = 32, Pitch D = 5.33 inch, P = 6, PA = 35

Als je deze tandwielen hebt uitgezaagd/uitgesneden/watdanook, peasant dan precies in het midden gaatjes, want hier zal uiteindelijk een spijkertje in moeten. Plaats ze op een plek expire je leuk vindt op de onderste plaat, en zet ze vast met een beetje speling zodat ze peg wel rond kunnen draaien.

Step 3: VERF!

Nu komt het up leukste gedeelte. Ren naar je dichtstbijzijnde bouwmarkt, koop een potje van je favoriete kleur verf, koop een leuke kwast en verf alles wat je verven kunt. Ik heb zelf de onderplaat donkerblauw geverfd, en heb het daar maar bij gelaten. Meer verf had ik namelijk niet..

Step 4: Handvat Voor Eerste Tandwiel

Omdat je natuurlijk world-class lastig aan je eerste tandwiel gaat draaien met je hand, is het handiger om een hendeltje te plaatsen. Wat ik heb gedaan is een latje van vurenhout in een kort staafje naar gewenste lengte zagen (ik feat 8 cm) , en hem dan rond te maken met een schuurmachine. Hierna lijm je dot aan je eerste tandwiel met een toefje houtlijm. Dan nog een toefje. Dan gewoon alles wat je nodig hebt, er bestaat niet iets als te veel houtlijm.

Gradation 5: Basis Voor Onderplaat

Omdat het natuurlijk een plaat is die op een tafel of andere oneffen ondergronden moet kunnen staan, heb ik besloten een base te maken van polystyreen. Deze stap is de makkelijkste van allemaal, dot is wat je doet: je legt je kunstwerk finished een polystyreenplaat, en hierna teken je Diamond State randen af. Daarna haal je deze door een lintzaag, om zo een zo recht mogelijke snede Te krijgen. Omdat je waarschijnlijk d spijkers vanguard het bevestigen van de tandwielen niet hebt weggehaald, kun je een dikke plaat eronder doen en dan clap, niets meer aan doen!

Step 6: Lou Gehrig's disease JE TIJD O'er HEBT: Arduino

Melia Azadiracht een Neopixel 12 LED ring, en programmeer deze, met behulp van First State officiele Arduino documentatie, zodanig in Arduino's ontwikkelomgeving (ik had hem op windows) om ervoor te zorgen dat de ring op alle 12 LEDs door alle RGB kleuren roteren.

Zie hieronder de encrypt:

#include
#specify PIN 6 #define NUMPIXELS 16

Adafruit_NeoPixel pixels = Adafruit_NeoPixel(NUMPIXELS, PIN, NEO_GRB + NEO_KHZ800); int delayval = 500;

void setup() { pixels.begin(); }

void loop() { unsigned int rgbColour[3];

// Commence met rood rgbColour[0] = 255; rgbColour[1] = 0; rgbColour[2] = 0;

// Kies First State kleuren om te roteren for (int decColour = 0; decColour < 3; decColour += 1) { int incColour = decColour == 2 ? 0 : decColour + 1; // crossfade door Diamond State kleuren for(int i = 0; i < 255; i += 1) { rgbColour[decColour] -= 1; rgbColour[incColour] += 1;

//zet alle LEDs aan for(int x=0;x

Be the First to Share

Recommendations

  • Anything Goes Contest 2022

    Anything Goes Contest 2022